Както вероятно вече знаете, новата ми мания е SEO, просто съм се побъркал и постоянно чета някакви неща на някакви хора... въобще - лудница. Та тука реших да понапиша малко нещица за ключовите думи. Хем да помогна на новаците (как го казвам, все едно аз не съм), хем като позабравя да се връщам и да си припомням нещицата.
Ключови думи
Ключови думи в title тага
Поставянето на точно определена дума или фраза в title тага е едно от най-силните оръжия, които може да използвате на самата страница за последните няколко години. Повечете SEO експерти казват, че това е един от най-мощните HTML тагове.
Ключови думи в body текста
Важно е да се слагат ключови думи в текста, които имат имат важно значение за цялата страница. И докато търсещите машини стават все по-”умни” трябва да се използват не просто няколко ключови думи, а такива които са микс от всички по-важни думи в старницата. Така ще е по-лесно за търсещата машина да разбере точно за какво става въпрос във вашия сайт. Възможно е сайта да се rank-не добре и без този похват, но би изисквало много повече усилия.
Връзка между текста на страницата и ключовите думи
Използването на точно определени думи съответстващи на вашия сайт би помогнало на търсещите машини да асоциират сайта с други на същата тематика, а това би повишило PR.
Ключови думи в h1 таг
Като цяло е доста силен фактор, но ако сайта ви е за индустриалната революция, няма смисъл да пишете
[h1]Глория и Екстра Нина[/h1]. Ако този похват е използван прекалено добре и има твърде много съответствия между текста в h1 и останалия текст, то това може сериозно да навреди на Page Rank-a и дори да намали претърсването на сайта ви от паяците.Ключови думи в домейна
Ако намерите стар домейн, който съответства на ваша ключова дума, но вече PR-а ви е висок. :) Добра идея е да се използват тирета между ключовите думи в името на сайта, но прекаляването с тирета не е добра практика. Най-добре е да се използват 1-2 тирета.
Ключови думи в URL на сайта
Не е добре да се припокрива изцяло с домейна. Върши доста добра работа при Yahoo. Използването на url-и на български език е добра идея от гледна точка на търсещите машини, но от гледна точка на потребителите не е мого красиво да имате URL 100 неразбираеми за тях символа.
Ключови думи в h2,h3, h(x)
Също могат да навредят на rank-а ви ако са прекалено добре използвани и се припокриват до голяма степен с съдържанието на текста. Различни стилове приложени към тях също помагат да се разбере важността на даденото заглавие или фраза. Важно е да се отбележи, че търсещите машини разпознават css.
Ключови думи в alt таговете и в заглавията на картинки
Това е доста важно за търсачките на картинки, но не толкова за уеб търсачките. Трябва да се вземе в предвид, че alt текстовете могат да помогнат много за използваемостта на сайта. Примерно използвате картинка като котва и ако картинката не се зареди, то alt текста я замества.
Ключови думи в bold и strong тагове
Логично е тези думи да привличат повече внимание при претърсването от паяците, тъй като щом сте ги сложили в такива тагове значи ги смятате за важни.
Ключови думи в Meta Description тага
Доброто описание може да помогне на потребителите да кликнат на вашия сайт, тъй като то все още се използва за описание на сайтовете в някои по-малки търсачки. Важно е описането да е различно за всяка страница и да се използват ключови думи.
Ключови думи в Meta Keywords
Повечето експерти твърдят, че вече нямат почти никакво значение, но все пак могат да навредят на page rank-а ви ако имате около 200 ключови думи от типа – sex, hardcore toys, pamella anderson, U2 и т.н.
http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors
0 коментара:
Публикуване на коментар