Напоследък забелязвам, че студиата за игри правят доста по-стойностни филми от филмовите такива. Повод за тези мои размишления е посленото творение на Capcom - Resident Evil: Degeneration. Играл съм играта и съм гледал трите игрални филма, но нито един от тях не може да се сравнява с анимационния филм на Capcom. Като изключим музикалната тема на Marilyn Manson в първата част на игралната поредица, всичко останало е в добре познатият ни, вече до болка клиширан, холивудски формат и дори Мила Йовович да остане и без червената рокля нещата няма да се променят.
Филма на Capcom не с изпипана и красива графика като филмите на pixar, нито има същата реална физика, но пък е доста по-идеен. Има го истинския екшън, има го напрежението, има я историята, всичко е на мястото си. Не че в игралните Resident Evil тези неща ги нямаше, но ... просто не е същото. Все пак какво очаквам единия филм е правен за средностатистическия 200 килограмов, преживящ пуканки американец, другото е правено за истински фенове.
Сега се сещам и за друг първенец в game индустрията, който все още не е направил филм, но ако направи аз ще съм най-лудия му фен - Blizzard. Мисля, че няма нужда да обяснявам кои са те, но все пак ако през последните 10 години сте играли компютърни игри няма начин да не играли Star Craft, Diablo, Warcraft, World of Warcraft и т.н. Мислите си, че могат да правят само игри ? Вижте това :
Мисля, че нещата сами говорят за себе си.
За мен остава извода, че в тази индустрия работят наистина иновативните и креативни хора, другото е junk food за устата на масовия потребител.
П.П. Гледайте Resident Evil Degenaration, на мен лично ми хареса
четвъртък, декември 04, 2008
Game студиата правят по-добри филми от филмовите
Totem Xine изплънява клипове от youtube
В по-новите версии на Totem, видео плеърът по подразбиране в Gnome (Ubuntu), има възможност да се изпълняват клипчета директно от youtube.
Просто в дясната лента вместо playlist изберете да ви се показва Youtube. После просто пишете в търсачката каквото искате да гледате и готово. :)
За съжаление търсенето (според мен) е доста бавно, въпреки че може и да е заради моя любим internet provider Visio, който така и не си оправи мрежата. Все пак функцията си заслужава да се пробва, особено ако не ви се занимава с web интерфейси.
Етикети: open culture, software
GIMP 2.6 и работата му с прозорци
Излезе GIMP 2.6 или може би трябва да кажа GIMP 2.6 влезе в хранилищата на Ubuntu, защото иначе нямаше да разбера, че има по-нова версия. Честито на ползващите го!
При първо пускане, това което прави най-силно впечатление е новото лого на проекта. На мен силно ми напомня на логото на eclipse.
Второто впечатление вече е неприятно. За разлика от предишните версии този път панела с инструментите и с слоевете е фиксиран най-отгоре и което е по-лошото самите прозорци съдържащи тези панели вече не са прозорци, защото не можете да ги минимизирате или максимизирате, можете единствено да ги затваряте. Това е още една стъпка в посока лидера в бранша Photoshop, но пък за мен е една стъпка в страни от сегашните му потребители. Това е едно от нещата, които винаги съм ненавиждал в Photoshop не заради друго, а просто защото не остава никакво място на екрана за самата снимка, която редактирате. Може би нещата стоят различно при 20+ инчовите екрани, но при 15,4 инчов екра на лаптоп положението е много зле (да, да, знам, никкъф дизайнер не съм с такъв монитор, въобще и не претендирам за това).
Все пак, за свикналите да работят с Photoshop, това вероятно е нещо добро и вероятно ще донесе на GIMP нови фенове. Дано!
Ако все пак си обичате многото прозорци може да направите следните настройки:
Аз лично просто премествам всички прозорци на GIMP на отделен десктоп и си бачкам без да ми пречи на останалата работа. За тези, чиято операционна систама позволява само един десктоп - Сори, майна ! :)
Етикети: graphics, open culture, software