сряда, август 29, 2007

SEO втора част

Този път ще поговорим за атрибутите на самия сайт. Както в тази, така и в предишната статия за SEO факторите са подредени по важност.

Атрибути на сайта

  • Популярност на външните линкове към страницата

    Колкото повече линкове от страници с добър рейтинг, толкова по-добре. Логично нали :)

    Трябва да имате в предвид, че купуването на линкове вече е забранено от Google и може да си изпросите доста неприятности.

  • Линкове от сайта към външни сайтове

    Най-добре е да слагате линкове към сайтове, които са с висок page rank и са свързани тематично с вашата страница.

  • Възраст на сайта

    Смята се, че на по-старите сайтове може да се има повече доверие, особено ако нямат много “счупени линкове”. Новите страници на сайтове с висок rank също са добре оценени, така че е по-важно самия домейн да е стар, отколкото страниците да са стари.

  • Количество текст подходящ за индексиране.

    Като цяло няма някакво голяма значение, но страници, които са само с картинки или само на флаш, рядко са оценявани високо. Ако прекалено много старници са еднаква големина, то е по-висока вероятността тези сайтове да са спам. Дългите страници са по-добре оценявани от статии, които са разделени на абзаци в няколко старници.

  • Качество на текста в документа (измервано алгоритмично)

    Съдържанието на страницата (текста ) е най-големия фактор при слагането на линкове от друга страница, така че при добро съдържание скоро ще започнете да получавате добри линкове.

  • Организация / Йерархия на документа

    Този фактор влияе много добре, тъй като добре организираните страници са по-лесни за индексиране от паяците. Структурата е много важна, но все пак трябва всяка страница да може да бъде разглеждана като самостоятелна.

  • Честота на обновленията по страницата

    Има много страници в интернет, които не са обновявани отдавна, но те все още са оценени добре, въпреки това честите обновления са добре за вашия сайт. Нормално е ако вашата страница не е обновявана от 1999, тя да е по-назад от страница обновена вчера.

  • Брой на наклонени черти ( / ) в адреса (url)

    Важно е да няма повече от четири наклонени черти в даден адрес. Колкото по-малко толкова по-добре. Не е сигурно, че влияе зле на rank-а, но се предполага, че затруднява паяците.

  • Правилен правопис и граматика

    Този фактор не влияе толкова на търсачите, колкото на потребителите, лошия правопис поже да “изгони” доста посетители. Понякога правописните грешки може да са умишлени, с цел да се достигне до точно определена ключова дума.

  • HTML валидизация на документа

    Няма голямо значение върху оценяването на сайта, но може да има положително въздействие върху потребителите и най-вече може да се използва доста умело при представянето на сайта пред инвеститори. Доста е приятно да покажеш пред потенциални инвеститори как определен сайт няма грешки, а как при друг конкурентен сайт валидизатора “плюе” по 100-120 грешки още на началната страница. :)

http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors

Korn Untitled - gripping at the ground I stand upon


Да слушаш новия албум на KoRn е все едно да намериш отново отдавна изгубена част от себе си. Спомнях си с мъка годините когато слушах KoRn 24/7 и после изведнъж и аз и те се променихме прекалено много. Аз и много фенове забравихме тази група, но тя завинаги остана голяма част от живота ми. Албума от 2007 година обаче ме върна отново към тези години, тежък, мрачен, жесток, просто невероятен. Докарва ти онази странна комбинация от чувства и усещания, която може да се нарече само с едно име - Korn. Да оставим настрана невероятния artwork и страхотния клип, като цяло албума няма слаба песен, колкото и клиширано да звучи това. Най-добрите песни за мен са starting over, hold on, do what they say, hushabye и I will protect you. Умишлено изпускам Evolution, не защото е лоша, а просто защото е от ония песни, които са направени за да продадат албума и това автоматично я изкарва от моята класация.
Мисля, че това е албума, който ще върне много от старите фенове, единственото което трябва да направите е да си го пуснете и той ще ви погълне.
Най-доброто нещо, което съм чувал за последните 5 години.

Korn band Jonathan Davis Munky Head David Siveria

Малко инфо за SEO и ключовите думи

Както вероятно вече знаете, новата ми мания е SEO, просто съм се побъркал и постоянно чета някакви неща на някакви хора... въобще - лудница. Та тука реших да понапиша малко нещица за ключовите думи. Хем да помогна на новаците (как го казвам, все едно аз не съм), хем като позабравя да се връщам и да си припомням нещицата.

Дано да ви се стори интересно и полезно.


Ключови думи

  • Ключови думи в title тага

    Поставянето на точно определена дума или фраза в title тага е едно от най-силните оръжия, които може да използвате на самата страница за последните няколко години. Повечете SEO експерти казват, че това е един от най-мощните HTML тагове.

  • Ключови думи в body текста

    Важно е да се слагат ключови думи в текста, които имат имат важно значение за цялата страница. И докато търсещите машини стават все по-”умни” трябва да се използват не просто няколко ключови думи, а такива които са микс от всички по-важни думи в старницата. Така ще е по-лесно за търсещата машина да разбере точно за какво става въпрос във вашия сайт. Възможно е сайта да се rank-не добре и без този похват, но би изисквало много повече усилия.

  • Връзка между текста на страницата и ключовите думи

    Използването на точно определени думи съответстващи на вашия сайт би помогнало на търсещите машини да асоциират сайта с други на същата тематика, а това би повишило PR.

  • Ключови думи в h1 таг

    Като цяло е доста силен фактор, но ако сайта ви е за индустриалната революция, няма смисъл да пишете

    [h1]Глория и Екстра Нина[/h1]. Ако този похват е използван прекалено добре и има твърде много съответствия между текста в h1 и останалия текст, то това може сериозно да навреди на Page Rank-a и дори да намали претърсването на сайта ви от паяците.

  • Ключови думи в домейна

    Ако намерите стар домейн, който съответства на ваша ключова дума, но вече PR-а ви е висок. :) Добра идея е да се използват тирета между ключовите думи в името на сайта, но прекаляването с тирета не е добра практика. Най-добре е да се използват 1-2 тирета.

  • Ключови думи в URL на сайта

    Не е добре да се припокрива изцяло с домейна. Върши доста добра работа при Yahoo. Използването на url-и на български език е добра идея от гледна точка на търсещите машини, но от гледна точка на потребителите не е мого красиво да имате URL 100 неразбираеми за тях символа.

  • Ключови думи в h2,h3, h(x)

    Също могат да навредят на rank-а ви ако са прекалено добре използвани и се припокриват до голяма степен с съдържанието на текста. Различни стилове приложени към тях също помагат да се разбере важността на даденото заглавие или фраза. Важно е да се отбележи, че търсещите машини разпознават css.

  • Ключови думи в alt таговете и в заглавията на картинки

    Това е доста важно за търсачките на картинки, но не толкова за уеб търсачките. Трябва да се вземе в предвид, че alt текстовете могат да помогнат много за използваемостта на сайта. Примерно използвате картинка като котва и ако картинката не се зареди, то alt текста я замества.

  • Ключови думи в bold и strong тагове

    Логично е тези думи да привличат повече внимание при претърсването от паяците, тъй като щом сте ги сложили в такива тагове значи ги смятате за важни.

  • Ключови думи в Meta Description тага

    Доброто описание може да помогне на потребителите да кликнат на вашия сайт, тъй като то все още се използва за описание на сайтовете в някои по-малки търсачки. Важно е описането да е различно за всяка страница и да се използват ключови думи.

  • Ключови думи в Meta Keywords

    Повечето експерти твърдят, че вече нямат почти никакво значение, но все пак могат да навредят на page rank-а ви ако имате около 200 ключови думи от типа – sex, hardcore toys, pamella anderson, U2 и т.н.


http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors