вторник, септември 02, 2008

Google chrome - браузъра на google


Google пускат собствен web browser!  Тази новина обиколи света за часове, а аз лично я научих от новините по TV Европа (идея си нямам защо гледах този канал, все пак важното е, че е излязла извън нета). Отрочето на Google ще се казва Chrome и няма да е базиран на Mozilla, както се смяташе, а на WebKit (технологията зад Safari).

Официално първата публична версия на browser-а трябва да е пусната за сваляне на 2-ри септември. За съжаление, аз се успях да намеря никъде линк за download. 
Google решиха да представят новият им продукт чрез комикс .
Функциите:
- табовете са изместени в горната част над адресната лента
- режим на анонимно сърфиране
- V8 Java Script виртуална машина, която цели осигури бърза работа на уеб приложения от нов клас, което е  невъзможно да бъде създадено в настоящите браузъри
- подобрена защита от спам и защита на личните данни
Интересно е, че google стартират собствен browser при положение, че те даряват 80% от приходите на Mozilla Foundation, съответно имат доста голямо значение за развитието на Firefox.  
Дали след време Firefox ще остане на заден план за сметка на Chrome ?
Ще е интересно да се пробва, но все пак идеологично любимеца си ми остава лисугера. 

Има ли нужда да повтарям едни и същи неща - google, параноя, световно господство, don`t be evil, някой постоянно ме преследва !!

P.S. Помните ли тази шегичка ?

2 коментара:

ivanatora каза...

Точно гледах комикса и видях че вече си го блогнал :)
Линка за сваляне все още е неактивен.
Аз пък съм оптимистично настроен за цялата работа.

gotha каза...

Най-бързия блогър в дивия запад :D
А какъв е линка, от който евентуално ще може да се сваля ?