четвъртък, декември 04, 2008

GIMP 2.6 и работата му с прозорци

GIMP 2.6 logo
Излезе GIMP 2.6 или може би трябва да кажа GIMP 2.6 влезе в хранилищата на Ubuntu, защото иначе нямаше да разбера, че има по-нова версия. Честито на ползващите го!

При първо пускане, това което прави най-силно впечатление е новото лого на проекта. На мен силно ми напомня на логото на eclipse.
Второто впечатление вече е неприятно. За разлика от предишните версии този път панела с инструментите и с слоевете е фиксиран най-отгоре и което е по-лошото самите прозорци съдържащи тези панели вече не са прозорци, защото не можете да ги минимизирате или максимизирате, можете единствено да ги затваряте. Това е още една стъпка в посока лидера в бранша Photoshop, но пък за мен е една стъпка в страни от сегашните му потребители. Това е едно от нещата, които винаги съм ненавиждал в Photoshop не заради друго, а просто защото не остава никакво място на екрана за самата снимка, която редактирате. Може би нещата стоят различно при 20+ инчовите екрани, но при 15,4 инчов екра на лаптоп положението е много зле (да, да, знам, никкъф дизайнер не съм с такъв монитор, въобще и не претендирам за това).
Все пак, за свикналите да работят с Photoshop, това вероятно е нещо добро и вероятно ще донесе на GIMP нови фенове. Дано!
Ако все пак си обичате многото прозорци може да направите следните настройки:
GIMP 2.6 настройки
Аз лично просто премествам всички прозорци на GIMP на отделен десктоп и си бачкам без да ми пречи на останалата работа. За тези, чиято операционна систама позволява само един десктоп - Сори, майна ! :)