неделя, декември 13, 2009

Windows 7 първи (и втори) впечатления

Да, най-после и аз си сложих Windows 7, беше въпрос на време.
Ще се постарая да бъда кратък:
- Microsoft продължават да доказват, че многото пари не правят добър дизайн и не могат да купят добър вкус. Windows 7 въпреки промените по външния вид, продължава да ми изглежда неприятен. Все пак е доста по-добре от XP.
- Скоростта спрямо Vista при същия хардуер е доста по-добра (за сега). Все пак Eclipse си е eclipse :)
- User Account Controll-а, сякаш вече не е толкова дразнещ, много по-рядко ме пита за глупости.
- Aero тръгва трудно (поне при мен)
- Не ми иска чак толкова много драйвери колкото XP, все пак обаче си иска своето.
- Рестартирането на компютъра продължава да се води естествен край на инсталацията на всяка програма.
- За пръв път виждам нормален начин да исталиране на превод за интерфейса. Българския language pack идва с ъпдейтите и след това остава само да си го смените от Control Panel-а. След това естествено - log off.
- task бара изглежда доста по-подреден, въпреки че групирането на прозорци дразни
- скритите икони в system tray-а се показват по много грозен начин.
- Internet Explorer 8 е ужасно бавен дори при отварянето на празен таб. Acid3 теста дава 20 от 100 и грозен надпис FAIL. Firefox 3.5.5 - 92 от 100. ;)

На пръв поглед е това. За сега не мога да кажа нищо по-задълбочено, но все пак нещата не изглеждат чак толкова зле. Все пак ако искате / налага се да ползвате най-новите неща от Microsoft, Vista или 7 са почти задължителни.
Тепърва ми остава да хвърля едно око на IIS7, MSSQL, Visual Studio и т.н.

Ако още карате с XP и нямате да сменяте типа на операционната система с някоя unix-подобна (Linux, Mac) по-добре минете на 7, най-малкото така се доближаваме до момента, в който вече никой няма да ползва Internet Explorer 6, амин !

P.S MS Windows 7 без Intenet Explorer и Windows Media Player, sounds good, isn`t it! :)

4 коментара:

ivanatora каза...

Съгласен съм че IE трябва да изчезне от лицето на земята, обаче:
> Ако още карате с XP ... по-добре минете на 7
Съмянва ме че 7 ще върви на Celeron 500MHz (66MHz FSB) със 196MB SDRAM :)

gotha каза...

Ок, нека да кажем, че на моя хардуер (celeron 1,8GHz, 1GB DDR2, 128 ATI Xpress 200M), който не се води особено добър, не усетих сериозна разлика между XP SP3 и 7.
За сравнение при Vista положението беше трагично, 2-минути зареждане на Windows Explorer, за други програми да не говорим.

ivanatora каза...

Е, за Виста не може да се говори въобще. Мисълта ми е че ХР върви на пещерен кош като тоя, който писах, така че не бързай да го отписваш :)

Анонимен каза...
Този коментар бе премахнат от администратор на блога.