вторник, февруари 15, 2011

Activision спират Guitar Hero

Въпреки че не съм от най-върлите фенове на Guitar Hero, ми стана неприятно когато прочетох новината, че Activision спират да правят играта. Каквото било - било.
Като основен аргумент изтъкват факта, че не са могли да направят достатъчно пари от продукта си  след първоначалните му продажби.

И ако си мислите "Тия 3 милиона само от продадени копия на играта не им ли стигат ?", вероятно имате известно основание, но все пак отговора е "Не".
Говорим за големи компании и големи пари, ако искаш да останеш голям трябват наистина големи и по-важното редовни продажби.
На много хора им се стори смешна новината, че Zynga - създателите на "шедьоври" като FarmVille тази година регистрират по-големи приходи от EA - създателите на игри като Need For Speed, FIFA и т.н, тоест компания, която прави истински игри. Признавам и аз първоначално се позасмях, но няма нищо по-показателно от парите в този бизнес. Дори да правиш страхотни игри - на кого му пука ако не правиш пари.

Проблема на EA и на всички подобни компании е алгоритъма - отиваш в магазина, купуваш игра, играеш, изиграваш, отиваш да купуваш нова и т.н. Обаче никой не може да вади толкова бързо игри. Не могат и  да сложат голяма цена защото никой няма да го купи. За това избират по-малка цена, но тогава приходите не стигат и след 1 година оправят 5 бъга, пускат по-нова версия и се надяват същите хора пак да я купят (сещате се за коя игра говоря).

Модела на Zynga е прост и ... работещ. Регистрираш се безплатно, играеш, ако ти харесва си плащаш за глупости, при това колкото ти решиш и плащаш пак когато си решиш. Е, явно така се наливат доста повече пари и честно казано звучи логично.
За това и заглавия като League Of Legends залагат на същия метод за продажба и така дори най-обикновения български геймър, който през живота си не е купил една оригинална игра, налива по 5-10 лева в акаунта си.