понеделник, март 03, 2008

Есперанто

Въпреки че вече ме бъзикат, че блогвам всичко, ще постна и това.

Не знайно по какви пътища неведоми стигнах до този сайт за есперанто. Изтеглих си програмата. Прегледах набързо уроците за 15 минути и на теста за лексика изкарах 79% верни.
Далеч съм от мисълта, че вече знам езика, идеята ми е, че той наистина е много лесен. Ако сте учили преди това други чужди езици, този ще ви се стори песен. 
Примерно в моята гимназия се учеше английски и немски, на всеки неин възпитаник ще му трябва 1 ден за да схване основните неща и след това N месеца за да го усъвършенства.
Сега направете сравнение за колко време се учи немски език. На мен 12 години не ми стигнаха (то си е въпрос на желание). :) 
Сега разбирам какво имат предвид под универсален език.
Готино е, опитайте!

1 коментара:

Анонимен каза...

Уважаеми gotha,
Търсейки есперантски етикети попаднах при Вас. Не зная какво е станало от март досега с намерението Ви. Но Вие сте напълно прав – езикът е много лесен. И зарежете „произношение” и прочее глупости от курсовете. За час-два можете да научите граматиката и с речник в ръка вече го знаете! :)
Ако все още се интересувате, погледнете тук http://vascont.wordpress.com/2008/09/21/gramatika-esperanto/