четвъртък, ноември 19, 2009

x

Едва ли знаете, но първите години от живота си живеех в едно село на 20-тина километра от Русе - Сандрово. Къщата е на дядо ми, но не мисля, че той някога е живял там.
Днес, тъкмо свършил работа, точно преди да изключа компютъра, mail клиента ми изкара едно писмо от баща ми. Ето част от него:


Ице, добър вечер!
При мене има една голяма тревога. Снощи човекът, който живее под наем в къщата на бабалъка /нашата къща с майка ти де/ бил убит от сина си. Той беше един 72-годишен добруджанец , изгонен някога от същия син, който пък продал бащината си къща и я изпил. След това бащата идва на село и дядо ти го пуска на квартира срещу символичен наем от 30 лева. Колкото да не е на улицата и някой да пази къщата. Не знам дали си в течение, затова ти разказвам. И този син, след като пропива имота на баща си в Старо село, Силистренско, понеже няма къде да живее, а и е разведен, цъфва в Сандрово. И отива скришом да живее при баща си. В нашата къща, на дядо ти де. Пие, изпива всичко, не работи. Негодник. Аз лично съм ходил по заръка на дядо ти да кажа на тоя Пламен да се изнася от къщата. И леля ти Иванка му е говорила. Той е 37-годишен. Последния път, като ходих на Сандрово, пак говорих с него. Беше този вторник. Той обеща да се махне. Тъкмо прибираше едни дърва. После идва същата вечер у дядо ти. Баща му беше вдигнал ръце от него. Ходих и при младшия полеицейски инпектор Петър Топалов, за да го помоля за съдействие, защото тъстът беше вдигнал ръце от натрапника.
Тази нощ лампата пред къщата светела непрекъснато и кошмшийката се зачудила защо бай Кульо не я угася. И се обажда в кметството. Като пристига полиция, човекът заклан във вътрешната стая. В потрес съм. При това става дума за къщата, в която майка ти и аз си мечтаехме да отидем на стари години. Забрави вече. Няма да отида никога там. Адски грозна история. Чух преди малко по новините, че полицията хванала убиеца до Старо село, неговото родно място


Просто не мога да представя що за изрод би посегнал на баща си, 72 годишен старец.
Не знам какво да кажа или да напиша...