понеделник, септември 15, 2008

Code Complete и защо Мери не програмира ?


Вече получих първия си подарък за рожденния ден, който между другото е след около 2 седмици. Явно хората нямат много търпение :)
Благодаря на Наско и Катя, "големи да пораснат" и те :P
Да, книга е, тези които ме познават, знаят че аз не чета много книги, особено хартиени. Но това не е просто книга, това е Code Complete на Steve McConnell. Доколкото разбрах от ревютата в нета, това било книга, която всеки програмист трябва да прочете. Съдейки по първите 4 глави, да, така е. :)
Доста интересно като цяло.
Примерно бяхте ли чували за ефекта WIMP. Аз не.
Идеята е следната. Автора работел по някакъв проект за военните и един ден в офиса пристига някакъв човечец и иска да види какво е свършено и какъв код е написан. Те му обясняват, че за момента изготвят точни спецификации за програмистите, мислят върху архитектурата на приложението, но той не, иска да види код. В крайна сметка обикаля цялата фирма и с невярващ поглед гледа как никой не програмира. Та, това било ефекта WIMP или Why Is Merry not Programming ? :)
Книгата обяснява общо, без излишно задълбаване в определен език за програмиране или среда, най-добрите практики при разработката на софтуер - изготвяне на спецификации, архитектура на приложенията, самия coding процес, поддръжка и т.н.
Малко ме притеснява издателя (MicroSoft), но ще се прежаля :)
Благодаря отново.
За останалите желаещи да ми правят подъраци за рожденния ден (не че са много и не че са се засилили), моля ви, минете на stand by и изчакайте още малко :P

1 коментара:

Анонимен каза...

Опитай и това The Pragmatic Programmer